Cara merawat penyakit kulit eczema dan psoriasis pada bayi



 
EKZEMA merupakan penyakit kulit yang biasa terjadi dikalangan bayi, namun begitu orang dewasa juga tidak dikecuali.Penyakit kulit ekzema biasa berlaku dikalangan kanak-kanak berumur antara 2-6bulan. Salah satu jenis ekzema ialah "Atopic Dermatitis".Walaupun penyakit ini bukanlah penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit kompikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit kulit ekzema.

Punca Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Punca penyakit kulit ekzema yang sebenarnya  tidak dapat dikenalpasti dengan jelas, namun terdapat beberapa teori mengenai punca masalah ini berlaku..



1. Sistem imun badan yang berubah. Badan kita memiliki sistem imun yang akan menyerang sel-sel jahat yang mendatangkan penyakit. Tetapi di dalam kes eczema ni, sistem imun kita ini terkeliru dan mulai menyerang sel-sel baik yang membawa kesan kepada kulit. Ini menyerupai punca kepada penyakit SLE.
2. Alahan terhadap bahan cuci seperti sabun yang digunakan untuk mencuci pakaian, alatan kosmetik, sabun mandi, syampu, hama atau habuk dan haiwan belaan seperti kucing. Jadi, sebaiknya elakkan menggunakan permaidani di dalam rumah..jika ada anak yang mengalami masalah ini.
3. Kulit yang terlalu sensitif kepada persekitaran seperti habuk dari luar dan cuaca yang panas.
4. Masalah stress atau gangguan emosi turut menjadi punca ekzema.
5. Mempunyai keturunan dengan penyakit ekzema.



Penyakit Kulit Psoriasis
penyakit kulit Psoriasis adalah kulit tambahan yang tebal, bewarna perak dan gatal, kering, dan bertompok merah. Ia merupakan penyakit kulit berpanjangan (kronik) yang tidak boleh diubati tetapi boleh dikawal. . Kulit yang tebal dan bersisik ini terhasil apabila sel-sel kulit tumbuh dengan cepat akibat serangan imunisasi oleh sel darah putih yang tidak normal.Bahagian yang  biasanya ditemui ialah di bahagian tangan, kaki, badan, atau kulit kepala.

Bedak Asmak Merawat Ekzema Dan Psoriasis


 Bedak Asmak Merawat Ekzema Dan Psoriasis

Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak Asmak boleh merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Kelebihan Bedak Asmak

 Kelebihan Bedak Asmak

1. Untuk rawatan kulit-Bedak Asma'k sesuai digunakan untuk hampir semua masalah kulit – ruam, psoriasis, ekzema, gatal, kudis buta, kayap, demam campak dan lain-lain.
2. Mencantikkan kulit-Juga mampu mengecutkan jerawat (guna sebagai bedak sejuk), mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.
3. Mudah digunakan-Hanya sapu Bedak Asma'k pada bahagian bermasalah pada waktu pagi selepas mandi, sebelum tidur atau sekerap yang perlu.
4. Sesuai untuk semua-Bedak Asma'k sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi hingga ke warga emas. Gunakan dengan yakin, tanpa was-was.
5. Boleh dimakan-Boleh dimakan untuk masalah cirit-birit dan gout. Ianya selamat dan suci. Dapatkan cara makan daripada agen kami.
6. Mujarab dan berkesan-Dengan ratusan testimoni, produk ini telah menjadi fenomena luar biasa dan diakui oleh ribuan pelanggan yang telah membeli !

Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asmak



Pakai bedak ini di bahagian yang bermasalah. Sapukan pagi selepas mandi, malam sebelum tidur dan seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima.

 Bedak Asmak

Harga Bedak Asmak

Harga Bedak Asmak ini adalah berat 150g ialah RM38.00Boleh didapati daripada agen atu pengedar-pengedar MHAMSB yang sah.
 Harga Bedak Asmak






Testimoni Pengguna Bedak Asmak


 Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Testimoni Pengguna Bedak Asmak      


 Testimoni Pengguna Bedak Asmak


Testimoni Pengguna Bedak Asmak   

Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Selain sebagai pengguna anda juga boleh menjadi ajen. Kepada yang berminat hendak mencuba atau hendak menjadi agen, boleh ke link di bawah untuk lebih info atau hubungi terus talian dibawah.

Hotline HQ : 019 – 970 8897
Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/
Instagram : mham.sdnbhd
Facebook Page Produk :
Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :
























No comments